Przeglądy Systemów Sygnalizacji Pożarowej
Przeglądy Systemów Sygnalizacji Pożarowej
FireWise zajmuje się serwisowaniem, konserwacją, i instalacją urządzeń przeciwpożarowych – systemów sygnalizacji pożarowej.
Do obsługiwanych przez nas firm należą: BOSH, SIEMENS, ESSER, POLON, ALFA, ARITECH.
By zapewnić poprawne działanie urządzeń przeciwpożarowych, należy pamiętać o systematycznym wykonywaniu przeglądów. Poprawne działanie systemu zapewni bezpieczeństwo ludzi znajdujących się w budynkach, ograniczy i spowolni rozwijanie się pożaru, a co za tym idzie, zmniejszy szkody. Warto wspomnieć, że w wypadku szkód materialnych związanych z pożarem należy wykazać ubezpieczycielowi, że system sygnalizacji pożarowej w danym obiekcie był właściwie konserwowany.
Naprawa i konserwacja Systemów PPOŻ.
Dokonujemy również napraw i konserwacji systemów innych firm. Dzięki możliwości długoterminowej współpracy jesteśmy w stanie zaoferować konkurencyjne warunki przy zachowaniu gwarancji terminowych i szybką realizację usług.
UWAGA
Wyłącznie regulane wykonywanie przeglądów i terminowe serwisowanie systemów zapewnia ich poprawne działanie podczas pożaru. Podpisanie umowy serwisowej daje zarządcy gwarantowany termin wykonania przeglądu i serwisu przez naszych fachowców.
W przypadku braku aktualnych przeglądów firmy ubezpieczeniowe są w stanie zmniejszyć bądź całkowicie odmówić wypłaty odszkodowania za szkody spowodowane pożarem.
Obsługa Urządzeń
Co najmniej jednorazowo w terminie trzech miesięcy należy:
- przeprowadzić obsługę kwartalną
- sprawdzić wszystkie zapisy w książce pracy; w razie potrzeby podjąć działania w celu usunięcia problemów i przywrócenia urządzeń do prawidłowego stanu
- spowodować aktywację co najmniej jednego czujnika lub ręcznego ostrzegacza pożarowego w każdej strefie
- sprawdzić, czy monitoring uszkodzeń CSP funkcjonuje prawidłowo
- sprawdzić skuteczność działania wszystkich urządzeń wykonawczych
- w miarę możliwości spowodować zadziałanie łącza do straży pożarnej
- przeprowadzić wszystkie inne kontrole i próby określone przez użytkownika
- dokonać rozpoznania, czy w budynku nastąpiły jakieś zmiany w budowie lub jego przeznaczeniu, które mogłyby wpłynąć na rozmieszczenie czujników w pomieszczeniu
Każda zauważona nieprawidłowość powinna zostać odnotowana w książce pracy i jak najszybciej usunięta.
Co najmniej jeden raz w roku użytkownik powinien zapewnić, aby specjalista:
- przeprowadził obsługę roczną
- przeprowadził próby zalecane do obsługi codziennej, miesięcznej, i kwartalnej
- sprawdził poprawność działania każdego czujnika zgodnie z zaleceniami producenta
- sprawdził przydatność centrali sygnalizacji pożarowej do uaktywniania wszystkich funkcji pomocniczych
- sprawdził zabezpieczenia wszystkich połączeń kablowych i sprzętowych
- sprawdził, czy w budynku nie wystąpiły jakieś zmiany budowlane lub zmiany w jego przeznaczeniu, mogące wpłynąć na rozmieszczenie czujników, ostrzegaczy pożarowych oraz sygnalizatorów akustycznych i urządzeń wykonawczo-kontrolnych
- sprawdził i przeprowadził próby działania wszystkich akumulatorów oraz zasilaczy
Skontaktuj się z nami
W razie wszelkich pytań dotyczących oferowanych przez nas usług prosimy o kontakt drogami zamieszczonymi na naszej stronie kontaktowej.